آمار کرونایی های 9 آذر فارس|7263 نفر فوت شدند

با جان باختن ۱۴ بیمار کرونایی در فارس، روند درگذشتگان بر اثر این بیماری بار دیگر در استان صعودی شد.
کد خبر: ۱۰۱۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ 30 November 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۱۴ بیمار کرونایی از روز گذشته تاکنون جان باخته اند که با این آمار، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۲۶۳ نفر رسید.
دکتر سیدروح اله حسینی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز یک میلیون و ۵۰۰ هزار و ۷۱۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۴۱ هزار و ۱۵۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.
وی گفت: از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۵۴ هزار و ۲۳۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۹ هزار و ۲۷۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان این که ۱۴۶ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته بستری شده اند افزود: مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علایم هم اکنون در بیمارستان‌های استان هزار و ۱۰۳ نفر است که از این تعداد، ۱۳۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
دکتر حسینی از بهبودی ۴۸۹ هزار و ۷۵ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
وی مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از ابتدا تاکنون را پنج میلیون و ۸۸۰ هزار و ۳۲۰ دُز اعلام کرد و گفت: از این تعداد سه میلیون و ۱۵۳ هزار و ۱۶۷ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۷۲۷ هزار و ۱۵۳ دُز نوبت دوم واکسن بوده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پرهیز از هرگونه سهل انگاری و عادی پنداری، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و مشارکت در واکسیناسیون، تنها راه ایمن سازی جامعه برای برون رفت از این بحران است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار